Coaching

Vad brinner du för?

Vad brinner du för?

Vad brinner du för? Vad är din drivkraft? Hur gärna vill du nå dina mål? Hur stark är din vilja att nå dit du vill och vad krävs det av dig?

Inom coaching arbetar vi här, nu och framåt. Coaching är rörelsen, kraften och energin i dig. Inom privatlivet, arbetet, träning eller kost.

Vi sätter tydliga mål! Inom vilken tidsram dessa ska nås. Målen bryter vi ner till delmål så vi kan ”bocka av” dem under resans gång. Redan första mötet kommer vi fram till hur många gånger vi skall träffas. Själklart kan detta revideras om det behövs mer eller mindre tid. 5 till 10 tillfällen beror helt på målen.

Med hjälp av viljan sätter vi målen! För att få bort de hinder/vägbulor som står i vägen för dig att nå målen använder vi dina tankar, känslor och upplevelser som verktyg.

Vi sätter oss i bilen och knappar in vart vi ska i Navigatorn. Obs detta gör vi innan vi startar motorn. Sedan startar vi motorn och kör iväg. Om vi får en anvisning av Navigatorn att det är hinder på vägen så väljer vi om vi ska fortsätta den vägen eller om vi tar en annan väg för att nå målet. På så sätt kommer vi fram till målet utan några som helst problem. Eller! Vi sätter oss i bilen och kör iväg, samtidigt som du kör skriver du in målet i Navigatorn. Plötsligt upptäcker du att du redan kört fel. Samtidigt så får du väja för att undervika en krock eftersom ditt fokus är att skriva in adressen på Navigatorn. Du kommer fram med hjärtat i halsgropen och några obehagliga händelser på vägen” Vilken sätt väljer du?

Vad vill jag säga med denna metafor är, det är bättre att veta vart man ska och hur lång tid det beräknas ta, istället för att chansa, köra fel och komma fram med hjärtat i halsgropen!

”Tydlig och rak i kommunikationen, något som jag uppskattar. Lindar inte in budskapet utan säger det rakt och ärligt, något som kan vara svårt att ta emot, om det man hör inte är det man vill höra. Jag tror att det är ett medvetet val för att få folk att vakna och ta tag i problemen. Anki har ett stort engagemang som känns genuint, följer upp och delar med sig av egna erfarenheter vilket gör att det känns som en lite mer personlig relation, vilket kan vara viktigt för att man ska få förtroende och våga dela med sig själv. Bra konkreta, enkla att ta till sig.”
Anna Söderman
HR Business Partner, Nordic Marketing Company på AstraZeneca

Back to Top